The Puan in me.

Kata orang, untuk hidup perlu ada cita-cita. Ada matlamat. Aim high. Supaya, walaupun tak dapat capai tepat-tepat apa yang kau nak. Paling kurang dapat yang bawah sikit dari aim kau. Kiranya, kalau jatuh tak adalah terngadah sangat. Kata oranglah.

While me, on the other hand. Is somewhat different. I am not ambitious. Pada mata aku, cukup sekadar ada steady job yang boleh sara aku. Ilmu dan pengalaman yang iring langkah aku. A great relationship dengan Pencipta aku. And the list goes on. Cuma. Dalam list aku, tak ada benda-benda menakjubkan yang aku nak. Just simple aims. Dan kalau aku senaraikan segala jenis matlamat aku. I am sure kau, kau dan kau akan bagi aku this judgy look. Like, "ni je ke matlamat kau?" Hahah. Yup.

Since I am a Puan. Matlamat dah kena ubah. Here and there. Sikit-sikit dah boleh adapt lah. Title "Puan" pun dah tak janggal sangat nak dengar.

No comments:

Post a Comment